Anne schuift regelmatig bij collega’s van theFactor.e aan om in een multi-disciplinair team de copy voor haar rekening te nemen. Dat is een groot genoegen: omdat haar conceptuele bijdrage spot-on is. Omdat de uitwisseling met andere disciplines als vanzelf gaat. Omdat ze open en betrokken is en zo bijdraagt aan het teamresultaat. Omdat ze voor elke doelgroep, ook de moeilijke, zeer leesbare en ‘binnenkomende’ tekst schrijft. Zo creëert ze, samen met ons, steeds betere gebruikerservaringen. En daar worden we blij van!
Het succes van jouw SEO-campagne hangt af van de kwaliteit van de copy. De lancering van jouw product of dienst vraagt om passende teksten. Een rebranding vraagt om een nieuwe tone-of-voice. Je weet dit allemaal, alleen is het best lastig om uit te voeren. Bijvoorbeeld omdat er te weinig kennis is, in jouw team of bij de klant. Of omdat er simpelweg te weinig tijd is. Dan is het fijn om een freelance copywriter in te huren. Eén met bureau, SEO en UX-kennis!
Van concept tot conversie
De freelance copywriters van Sans Plus voeren jouw SEO-strategie uit. Brengen het concept van je campagne met woorden tot leven. Of we denken mee over een concept, campagne of strategie. Vinden we allebei leuk. Zolang we elkaar maar versterken.
Denken en schrijven doen we vanuit de doelgroep. Enerzijds is dat jouw klant (of je eigen bedrijf): de doelen, organisatiecultuur en tone-of-voice. Maar het gaat vooral om de eindgebruiker. Wat is zijn situatie, welke oplossing zoekt hij, hoe gaan we hem helpen?
De inhoud van de teksten bepalen we met deskresearch, interviews, reviews en/of UX-onderzoek. Vervolgens voorzien we alle teksten van H2 en H3-tussenkoppen, een voorstel slug en meta information. Waar mogelijk passen we interne linking toe.
Projecten en teksten
- SEO-geoptimaliseerde blogs, productteksten en categoriepagina’s
- Converterende landingspagina’s en/of bijbehorende advertenties (voor meerdere kanalen)
- Tijdelijke ondersteuning voor jouw project (bij voorkeur in een UX of online marketing team)
De strategie of het concept ligt klaar, nu moet je het nog waarmaken met goede copy